Исходи учења могу се поделити на опште (генеричке) компетенције и стручно-специфичне компетенције. Компетенције обухватају велики број вештина, а на основу Даблинских дескриптора за докторске студије подразумевају следеће стечене компетенције:
Опште компетенције које се стичу у оквиру студијског програма докторских студија су:
• Критичко, независно, научно и стручно утемељено мишљење, способност свестране анализе проблема, синтезу решења, као и осећај за предности и недостатке одабраног решења у будућој експлоатацији;
• Самостално и тимско решавање теоријских и практичних индустријских проблема, као и организовање и реализацију развојних и научних истраживања. При томе, оспособљен је за адекватно прилагођавање процесу истраживања, уз неопходан степен академског интегритета;
• Укључивање у међународне научне и истраживачке пројекте;
• Способност промовисања технолошког, друштвеног и културног напретка у академском и професионалном окружењу;
• Поштовање принципа професионалног, инжењерског и етичког кодекса научне праксе;
• Разумевање утицаја нових научних решења на унапређење друштва и заштиту околине;
• Презентацију резултата објављивањем у научним часописима, саопштавањем на научним конференцијама, кроз патенте и нова техничка решења, као и преношења знања на млађе колеге и студенте.
Стручно-специфичне компетенције:
• Анализа, синтеза и имплементација информационих технологија са циљем развоја комплексних система који се могу применити у различитим областима људске делатности;
• Идентификација, формулисање и решавање проблема у новим подручјима примене информационих технологија;
• Спровођење истраживања са циљем проширивања граница садашњих научних сазнања у области информационе технологије, стварање нових технолошких решења и квалитативна провера истих кроз одговарајуће научне и стручне публикације;
• Проширивање стручно-специфичних знања и вештина кроз упознавање са савременим развојним окружењима и алатима за пројектовање информационих технологија и система и креирање сопствених истраживачких приступа и алата.
Компетенције стечене савладавањем студијског програма докторских студија Информационе технологије омогућују студентима даљи професионални развој у науци, образовању, привреди и јавном сектору. Кроз обавезне и изборне предмете продубљују се специфична знања из области информационе технологије и области вештачке интелигенције, квалитета софтвера, веб мајнинга, система за подршку одлучивању, електронског пословања, рачунарских симулација и анимација, науке о подацима, рачунарске визије, интелигентних образовних система, заштите рачунарских система, мрежних технологија, развоја информационих система, менаџмента знања и математичког моделирања.
Компетенција за стицање звања доктора наука у научној области Информационе технологије верификује се научним радовима које кандидат публикује (потребан број радова у међународним часописима са SCI листе је у складу са стандардима акредитације у високом школству).
Основни циљ студијског програма докторских студија Информационе технологије је образовање високо компетентних стручњака који поседују неопходна знања и вештине за научноистраживачки рад у области информационе технологије. Школовање укључује развој вештина решавања проблема, (само)критичког мишљења и тимског рада. Одшколовани доктори наука оспособљени су за најсложеније послове у високошколским установама, научним институтима, државним и другим јавним предузећима, индустрији, консултантским установама, као и за учешће у истраживачким и развојним тимовима.
Један од специфичних циљева који је у складу са дугогодишњим циљевима образовања стручњака на Факултету техничких наука у Чачку је перманентно образовање, усавршавања и напредовања у научној области информационе технологије на сва три нивоа студија (основне, мастер, докторске) које се организују на Факултету. Поред тимског рада у истраживачким и развојним тимовима, кроз студијски програм се посебно инсистира на развијању способности за презентацију (у писаној и усменој форми) сопственог научног рада и добијених резултата стручној и широј јавности путем научних радова који су обавезни на докторским студијама.
Програм докторских студија намењен је школовању кадрова који ће анализирати, синтетизовати и евалуирати могућа решења у подручјима савремених информационих технологија. Како је област примене информационих технологија веома разноврсна и динамична, од посебног значаја је развој креативног мишљења и способности за самостално решавање нових проблема.
Неки од специфичних циљеви који се остварују студијским програмом су:
• разматрање, разумевање, формулисање, решавање и презентовање проблема из праксе;
• развој аналитичких способности, (само)критичког начина мишљења и лидерства;
• развој научне мисли и стваралаштва у области информационе технологије;
• самостално и тимско планирање и реализовање научних истраживања;
• припрема и објављивање научних резултата у часописима и на конференцијама у земљи и иностранству према највишим техничким стандардима;
• оспособљавање за припрему документације на конкурсима и активно учешће у домаћим и међународним истраживачким и развојним пројектима;
• способност дисеминације знања и резултата научних истраживања;
разумевање импликација професионалних активности на безбедност, радно окружење и друге друштвене делатности.